Binnenland

ACM tikt webshop BALR op de vingers na uitzending Radar

foto: BALRfoto: BALR
  1. Nieuwschevron right
  2. ACM tikt webshop BALR op de vingers na uitzending Radar

[AVROTROS] De Autoriteit Consument & Markt heeft webwinkel BALR op de vingers getikt, omdat klanten hun bestelling niet mochten retourneren. Radar bracht de zaak in april aan het licht op NPO Radio 1 na klachten van consumenten.

Klanten die een kortingscode hadden gebruikt mochten hun spullen niet retourneren. Van die voorwaarde waren consumenten echter niet op de hoogte. BALR vertelde klanten pas bij een retouraanvraag dat hun bestelling niet geretourneerd mochten worden.

Met de kortingscode kreeg je 60% korting op je bestelling. De code was volgens BALR alleen bestemd voor vrienden en familieleden van personeel, maar werd al snel via internet verspreid. BALR zei in de uitzending dat het retourrecht niet van toepassing was, maar dat is in strijd met de wet. ACM: "Bij internetaankopen heb je als klant altijd een bedenktijd van veertien dagen om de koop te ontbinden en daarna veertien dagen om de bestelling terug te sturen". BALR heeft toegezegd dat klanten alsnog hun aankopen mogen terugsturen.

Radar besteedde op 28 april 2018 aandacht aan BALR. Meerdere klanten hadden zich gemeld bij Radar met klachten. We vertelden toen ook wat de regels zijn omtrent retourneren. Lees hieronder het artikel en beluister het fragment.

Reageren?

Dat kan onder dit artikel op de website van Radar of plaats een reactie op de Facebookpagina van Radar. Dit artikel en meer consumentennieuws in je mailbox? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief van Radar.

Ster advertentie
Ster advertentie